Sv: Sæggerumpe
Opprinnelig lagt inn av Chalos, her.
Har du noen tips som ikke inneholder hopping? Skiftet hoft for ikke lenge siden og vet ikke helt om jeg tørr og begynne og hoppe helt enda.. Men siden jeg er 22 så ønsker jeg jo en flott rompe fordi om 
Jeg vet lite om hoftebytte, hva du kan og ikke kan.. Men to forslag - huk ned og reis opp til oppreist (men ikke hopp) - raskt og gjerne med ekstra vekt. (Ta et par halvannenlitere i en sekk.)
Gå opp og ned av sofaen (eller en puff, eller noe liknende - "trinnet" bør være ca knehøyt) noen ganger. Annenhver gang med høyre eller venstre fot først. Øk vanskelighetsgraden med høyere trinn og/eller sekk med vekt.
"Sitt" mot vegg. (Uten stol, knærne i 90 grader.)
Disse øvelsene er mindre eksplosive og mer på cardio-nivået eller statisk. Om du ikke blir støl dagen etter på 3x15 repitisjoner (eller et minutts tid mot vegg) må du nok øke belastningen.
Jeg vet også at noen bruker motsatt bøy, men vet ikke hvor effektiv den er og den er kanskje mer belastende for hofta? (Ligg på rygg med bøyde knær og føttene godt i bakken. Legg hodet ned på golvet og sørg for at skuldrene/øverste del av ryggen ligger flatt mot bakken. Løft rumpa og magen fra bakken slik at rygg-hofte rettes ut. Hold.
Lykke til med "ny" hofte og ny rumpe.