Sv: Sæggerumpe
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Er nok ikke mange her med erfaring i "hofteskifting"! Jeg håper da virkelig at du er opplyst om alt du kan/bør/skal etc, det var jo heller ikke poenget!
Om du skal begynne med nye øvelser, bør de godkjennes av fysio, om du ikke er 100% sikker på at det ikke er noe problem, var mitt poeng i hvert fall!
Etter 3 år som sykepleier på et ortopedisk sykehus har jeg sett mye rart, så det var bare en velment advarsel!
Nei, det er kansje ikke mange er inne som har peiling med det å skifte hofter, og jeg spurte om hun hadde tips til "rompeøvelser" som ikke inneholder hopp og sprett. Da jeg har fått godkjenning av lege, fysio og han som oppererte til å gjøre det jeg klarer av ting (bortsett fra noen få som IKKE funker sammen med skifting av hofte.) Så trur ikke jeg trenger noen godkjenning av fysio for å begynne med noen rompeøvelser som ikke inneholder hopp og sprett (selv om legen som oppererte meg sa at jeg allerede etter noen dager kunne hoppe på foten - han sa det for å understreke hvor bra den nye hoften var)