Sv: blir sjalu av å se på tv/film...
Det er igrunn ikke noe magisk tall eller grense å krysse som signifiserer når man endelig kan få føle seg pen. Det må jobbes hardt med, for mange av oss - så jeg synes det er verd å begynne på NÅ! 
Lettere sagt enn gjort altså, men man trenger jo virkelig ikke å se ut som en hollywood-skuespiller for å kvalifisere som pen. Ikke alle har egen kropp og fremtoning som heltidsyrke, tross alt. Eller flatterende lyssetting, make-up og flinke fotografer. Hvis man hele tiden tenker på "pen" som fjernt og uoppnåelig, så er det en slags selvoppfyllende profeti...
Jeg har dager jeg ikke liker speilbildet i det hele tatt, men nå har jeg likevel tatt meg tid til å studere det - og akseptere det. Jeg kommer aaaaldri til å få ei rumpe som passer i skinnyjeans, eller ankler som passer i nette og lekre sko - men det betyr jo faktisk ikke at jeg ikke kan være fin. Så på dager hvor jeg husker at jeg bor i MIN kropp, og ikke en "det er en Kate Moss inni her et sted"-kropp, så føler jeg meg pen. Og da synes det i holdning og uttrykk, og så er det plutselig helt sant. Nemlig!
|