Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-11, 10:32   #4
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor fanatisk må man være?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Det har du helt rett i, fanatisk er ikke et godt ord - og beklager det

Jeg synes det er litt forvirrende, når det finnes så mange ulike retninger å velge mellom. Men takk for tipset, jeg skal sjekke ut Fedon nærmere
Ellers er jeg veldig fornøyd med brødet fra Spis deg slank (dette er det veeeldig lite karber i), og kan tenke meg å fortsette med dette. Lurer på om det går an å fortsette med streng frokost og lunsj, men unne litt mer når det gjelder middager og helgekos (jeg er veldig glad i asiatisk mat, som chicken curry og chicken Tikka Masala, nudler etc. Så det blir virkelig en utfordring for meg å kutte ned på dette.

Hei Kristin81

Som sagt over her er det ingen regler for hva du kan og ikke kan. Det er det bare du som bestemmer. Det jeg kan anbefale, hvis du ikke har gjort det, er å lese litt om lavkarbo for å forstå hvilken betydning dette har for helsa. I såfall synes jeg boken Matrevolusjonen med Andreas Enfeldt er en god bok som forklarer på en enkel måte. Jeg har selv spist mat fra Spis deg slank. Det fungerte for en stund, og var en grei start, etterhvert ble jeg lei smaken og dessuten synes jeg maten er dyr. I tillegg blir man jo mer bundet når man er på farten, hvis man ikke har maten deres tilgjenelig og ikke vet hva annet man kan spise (vet ikke om det er tilfelle for deg altså).

For meg har lavkarbo blitt et mer og mer selvfølgelig kosthold etterhvert. Dette med behov for sjokolade i helgene er ikke lenger et problem da søtbehovet er som fordunstet. Dette hadde jeg jo ikke trodd i starten. I tillegg har vekten gått ned, fått masse helsefordeler og er stabilt mett. Er derfor ingen vei tilbake for min del.

Jeg er også urolig glad i asisatisk mat, først og fremst indisk og thai. Dette er ikke noe problem så lenge jeg hopper over risen og nudlene. Jeg storkoser meg med thaicurry og div indiske retter som Tikka masala. Lavkarbo er godt - og gjør godt (mener jeg) .

Lykke til med å finne din vei

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat