Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-11, 13:15   #7
Kristin81
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Hvor fanatisk må man være?

Først: tusen takk for mange flotte svar her! Det settes stor pris på

• Idarull: Jeg er ikke overvektig, er 167 cm og veier 63 kilo. BMI på 22,5. Har derfor egentlig vært i tvil om jeg burde starte på lavkarbo i det hele tatt?
Men det er noen helsemessige gevinster som jeg gjerne ønsker meg. Har hørt at søtsug og hunger skal forsvinne med lavkarbo, samt at du sover bedre og får mer energi. Jeg har vært plaget av disse tingene, samt lavt immunforsvar og mye forkjølelser. Dersom disse tingene kunne blitt bedre, i tillegg til å gå ned 3-4 kilo (har lagt på meg det siste året og gamle bukser passer ikke lenger), så er det målet mitt.

• Cyan: tusen takk for gode tips! Og blomkål er jeg veldig glad i. Er nok mest det at jeg er litt lat på kjøkkenet, og synes det er mye å sette seg inn i når man er ny på lavkarbo. Oppskriftsforumet ser utrolig bra ut, herlig at det finnes ostekake og annet digg man kan spise

Det er en ting som jeg vært veldig i tvil om. Leste om ei dame som forsøkte seg på lavkarbo, men senere gikk tilbake til sitt gamle kosthold. Hun la på seg alle de gamle kiloene ++ 5 til. Det er kjipt å tenke på. Dersom det skulle bli slik at jeg går tilbake til mitt gamle kosthold, er det jo naturlig at jeg vil gå tilbake til startvekt. Men pluss 5 kilo ekstra??? Da begynner jeg nesten å tvile på om jeg burde gå over til lavkarbo i utgangspunktet i det hele tatt.

• Matglad: hjertelig takk for fint svar. Boka til Eenfeldt er bestilt. Jeg har også lest "matglede med lavkarbo" av Annika Dahlqvist og Maria Høglund. De helsegevinstene som de skrev ville bli bedre med lavkarbo, er akkurat de tingene jeg har slitt med (lite energi, søvnproblemer, forkjølelse og oppblåsthet og søthunger.) Så det er vel hovedgrunnen til at jeg vil forsøke med lavkarbo.
Godt å høre at du fortsatt koser deg med Thaicurry og Tikka Masala! Det tror jeg ikke at jeg kan leve uten selv om det blir uvant å spise det uten ris og nanbrød som tilbehør..

Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat