Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-11, 14:05   #11
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor fanatisk må man være?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Jo, men det var ikke det jeg mente... forstår jo at man går tilbake til startvekt og legger på seg når man begynner å spise slik som før dietten igjen, det sier seg jo selv.
Men HVORFOR legger man på seg ENDA MER enn du veide før du i det hele tatt begynte å slanke deg?

Det er også ganske vanlig å legge på seg mer enn hva man hadde i utgangspunktet dersom man går tilbake til det gamle kostholdet etter endt "kur". Jeg har slanket på meg 40 kilo, jeg Om man lever på for lite næring over tid går forbrenningen ned. Når man da begynner å spise som før igjen tenker kanskje kroppen at nå skal den sannelig passe på å lagre mest mulig i tilfelle det kommer hardere tider igjen. Nå blir jo forbrenningen en annen når man går på lavkarbo, og da særlig når man spiser ketogent, så faren for å sette ned forbrenningen er i så måte litt mindre enn på lavkalori. Men også på lavkarbo kan man gå i fellen og spise for lite eller få helt feil næringsfordeling.

En annen ting er at et ketogent kosthold er vanndrivende i seg selv, og man må uansett regne med å gå opp noen kilo i vannvekt når man går over til å ikke spise ketogent.

Hva som er årsaken til at akkurat denne damen gikk opp de ekstra kiloene er jo vanskelig å vite, men jeg er sikker på at det ikke har noe som helst med lavkarbo å gjøre, men hva hun valgte å gjøre etter endt kur.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat