Sv: Veietråd våren 2011
Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.
Takk for svar! Jeg har ligget rundt 70 men lå opp mot 75 og mer da jeg gikk ned mest så skal prøve å ligge iallefall over 75 denne uka og se om det gjør underverker! Og prøve å ikke tenke så mye på kcal. Har pleid å spise 3 ganger om dagen, men har spist 4 + snacks og det blir nok litt ofte for kroppen rekker ikke suge av egne reserver. Så får heller spise større måltider 3 eller 4 ganger. Takk igjen for tips
Interessant - jeg spiste ganske ofte til å begynne med på ketogent kosthold. Formen var laber (slik det gjerne er når man kutter karber tvert), og jeg tenkte hele tiden at jeg måtte sørge for at det ikke gikk for lang tid mellom hvert måltid Det endte med å bli ganske stressende - all denne maten må jo forberedes, og med familie og fritidsaktiviteter og slikt er det knapt med tid i utgangspunktet. Så nå har jeg kuttet frokost og kvelds og spiser egentlig bare to store måltider hver dag, med ett lite mellommåltid. Det blir jo nesten som periodisk faste, bortsett fra at måltidene mine kanskje ikke er såååå tette. Lunsj er gjerne kl. 11 og middag kl. 19. Er jeg sulten når jeg står opp så drikker jeg fløtekaffe, og trenger jeg mellommåltid spiser jeg noen nøtter (kanskje ikke helt innafor på Skaldeman, men). Synes det er utrolig deilig å slippe styret med mat mer enn to ganger om dagen, og har jo gått ned det jeg skulle likevel 
Nå skal det sies at det kanskje blir oftere i den fysne uka (pms) - da er det jo ikke bunn i meg Skal bli spennende å se om måltidsfrekvensen gjør utslaget for deg - jeg trives som sagt veldig godt med å spise sjeldnere. Men da spiser jeg godt også, det er ingen pingletallerken i lunsjen. Og til middag kan det fort bli 2-300 g biff f.eks. Jeg ELSKER lavkarbo, altså!
|