Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-11, 20:05   #4
Noenkiloformye
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Trenger forslag til retter. Kan barn spise dette?

Gratinerte grønnsaker er godt. Jeg er heller ikke så begeistret for kokte grønnsaker. Tamt liksom. Lager mye kålstuing for tiden, det er skikkelig nam! 5.2 kh/100g. For meg går det helt fint, men må jo passe på litt. Finner jeg spisskål lager jeg heller av det, spisskål har 0.9 kh/100g.

Kålstuing lager jeg ved å frese oppkuttet kål i smør i en kasserolle. For bare meg lager jeg 100-150g rå kål. Ikke for sterk varme, de skal ikke brunes. Så har jeg i kremfløte. Til 100-150g kål bruker jeg 1dl fløte. Det gjør man som man vil om. Lar det putre til fløten har redusert til ønsket tykkelse. Det kommer an på hvor mye fløte. Pass på at det ikke blir for varmt slik at det ikke brenner seg (men det kommer jo og an på type kasserolle). Etter at fløten har entret kasserollen har jeg i pepper. Jeg er ikke glad i den melkesmaken, så jeg har kunn i pepper, forholdsvis mye av det og. Fløte smaker litt salt. Man krydrer etter smak.

Fant denne oppskriften på bloggen til LenaBeatrice.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat