Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-11, 08:24   #310
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg synes ikke at Udo's smaker spesielt godt, men det er atskillig bedre enn tran. Når jeg tar den bar svelger jeg rett ned hele dosen uten å puste også har jeg sitronvann stående klar som jeg tar en stor slurk av, da forsvinner smaken med en gang. Ikke sånn som tran der man kjenner smaken hele dagen og i tillegg går og "hilser" på den. Ellers blander jeg den i mat og den kan fint blandes i mange ulike ting.

Til dere som spør om informasjon om Udo's så ligger det masse bra informasjon på nettet. Den aller beste informasjonen er jo å finne på de offisielle hjemmesidene, den er jo bare på engelsk men her finner dere litt på norsk. Så vidt jeg har forstått så finnes det egentlig bare en Udo's: " 3-6-9 Oil Blend", men det har nylig kommet en som heter "Udo’s DHA Oil Blend"
(Google er din venn ).

Sitat:

Why is there no EPA and DHA in your oil blend?
The oil blend builds the foundation for essential fat nutrition. essential fatty acids are major nutrients and we need quite a lot of them. They serve functions in our membranes and our cells in addition to their roles as EPA, DHA and other derivatives, and prostaglandins.
f given enough of the starting material (omega-6 LA and omega-3 LNA), the body can usually convert essential fatty acids into the derivatives and prostaglandins, but cannot convert prostaglandins and derivatives back into essential fatty acids again. Therefore, the essential fat-rich oils are an important function in this regard.
I recommend that one first lays down a proper foundation. Then, if there remains specific problems (such as premenstrual syndrome or rheumatoid arthritis) that are not addressed by an optimum intake of essential fat-rich, properly balanced, organically grown, freshly made, properly packaged, and properly used oils, add EPA and DHA to this foundation.
I prefer toro (belly) sushi from albacore (white) tuna as my source of EPA and DHA. Salmon, mackerel, sardines, and rainbow trout are other good sources. You may find further benefits from eating such fish. Most people will not need them, but they may help a small percentage of the population.
I prefer eating fish to swallowing fish oil capsules because of the processing damage that occurs in fish oils. Fish oils are very difficult to work with. The "fishy" flavor of encapsulated oils or cod liver oil is actually rancidity. Fresh fish does not have this taste or smell. I also have concerns about fish liver oils. They are most likely to contain (and concentrate) highly toxic industrial chemicals such as PCBs.

Dvs at dersom man ikke spiser mye feit fisk (som meg selv) kan det være en fordel å bruke den som er merket DHA. Hvorfor Iherb i tillegg har en blanding som er merket med High Lignan vet jeg ikke og vet heller ikke hva det innebærer, men det går jo kanskje ann å sende en mail til enten Iherb eller Udo's.

Sånn ellers tror jeg at det er hipp som happ hvilken man velger på f.eks Iherb (her hjemme har jeg bare sett en type), husk bare at kapsler er mindre "sterke" enn oljen og at man nok trenger mer for å oppnå de samme dosene som ren olje (se andre innlegg, vet det er noen som har brukt kapsler).

Håper dette var til hjelp til dere som lurer. Hjemmesiden har som sagt mest og best info, men bare på engelsk så dersom noen trenger hjelp med oversettelse kan jeg alltids prøve.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat