Sv: Hvor fanatisk må man være?
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Jeg lever ikke lavkarbo pga vekta, men pga diabetes 1 og fordi lavkarbo er sunn og god mat som kan varieres i det uendelige
Her i huset har både gubben og guttungene (21, 26 og 28 år) fulgt mitt eksempel, ikke pga vekt eller helse, men rett og slett fordi min mat er mer fristende enn den vanlige brødskiva de tidligere har spist til morgen, lunsj og kvelds.
Jeg ligger stort sett på mellom førti og femti karber pr dag, men svinger av og til opp mot nærmere sytti. Jeg spiser av og til LITT ris (basmati) eller fullkornspasta, men rekner det da inn i dagens karbe-kvote slik at jeg ikke spiser for mye. Har jeg sinnsykt lyst på noe karbe-rikt, som softis for eksempel, så spiser jeg LITT soft-is, og rekner det inn under dagens karbekvote.
Lavkarbo er ikke bare en streng ketogen kost, og når du ikke trenger tenke på hardslanking, så går det greitt å legge seg på et nivå som tillater at du av og til skeier ut litt, iallefall om du rekner det med inn i kvoten din.
Jeg ser ikke på lavkarbo som noen diett, men en sunnere og mer velsmakende måte å leve på
Hei! kanskje du / dere kan fortelle litt om hvilke resultater og fordeler dere fikk av å gå over til lavkarbo? Har hele familien din merket forskjell? Merker jeg trenger å bli litt motivert her 
Gikk ned nesten 2 kilo i løpet av 4 dager, men etter to dager med sprekk hadde jeg nesten gått dem opp igjen.
Jeg burde vel egentlig gi lavkarbo en skikkelig sjanse nå som jeg først begynte, prøve å se i en 4 ukers tid? Det som holder meg tilbake, er frykten for å "slanke på meg" ekstra kilo.
Er i tillegg inne i en dårlig periode med veldig lite søvn, og føler foreløpig at jeg har hatt mye mindre energi i disse dagene med lavkarbo.
Det er kanskje bare i starten?
|