Sv: Hvor fanatisk må man være?
Overgangen til ketogent kosthold er tung for kroppen, og det er mange tråder her inne på tunge bein, elendig form, svimmel, kvalm, leggkramper - you name it - den første tiden. Selv slet jeg i flere uker, og hadde jeg visst hvor ille det skulle bli hadde jeg nok trappet ned i stedet for å kutte tvert. De fleste trenger også litt vitamin- og mineraltilskudd den første tiden, fram til man har maten "på stell".
Heldigvis gikk plagene over, og nå er listen over fordeler myyyye lenger enn den andre lista. Jeg har bra hud (har alltid hatt mye eksem), bedre immunforsvar (mye forkjølet/infeksjonssykdom før), bedre søvn, bedre bikiniform for å nevne noe. Bakdelene - som man må forsone seg med skal det bli et livslangt prosjekt - er at det er klønete i sosiale spise-sammenhenger. Man forventes å smake _litt_ egentlig hele tiden. Det er dumt når man slanker seg, og det er dumt etter man har slanket seg også. Jeg sliter litt med å finne mine grenser for hvor mye _litt_ som er greit. Så foreløpig spares utskeielser til jul og bursdag 
|