Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-11, 11:31   #20
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og testing av maksimalt o2 opptak?

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

For det første, dersom makspulsen din er 172 så har du melkesyre så det holder på 161. De fleste har en såkalt terskel (grensen der du bikker over til å produsere syre) på rundt 85% av makspuls. For din del blir 85% av maks rundt 146 slag. Trening på 161 i puls blir langt over terskel og vil gjøre veldig vondt, kreve lang restitusjon og mest sannsynlig drepe motivasjonen din kjapt.

Gjelder dette når man er på ketogen kost også? Etter at jeg begynte å leve ketogent er jeg på en måte "tyngre" i kroppen og går veldig raskt opp mot makspuls, men jeg har ingen problemer med å trene lenge på rundt 85-95% av makspuls og jeg kan ikke huske siste jeg hadde problemer med melkesyre (kanskje helt i begynnelsen da jeg var utrent?).

Restituerer også mye raskere på ketogen diett enn før. Blir fortsatt støl når jeg øker vektbelastningen, men det går til gjengjeld mye raskere over. Min PT er forbauset over hvor raskt jeg restituerer og er enig i at "vanlige" treningsprinsipper ikke uten vider kan overføres på personer som lever ketogent. Så jeg bare lurer på hvor du henter disse tallene fra, er det generelle treningsprinsipp eller, bare nysgjerrig altså siden jeg ikke opplever det slik lengre.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat