Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-11, 18:27   #22
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hvor fanatisk må man være?

..og prøve ut i fire uker? Det er alt for kort tid spør du meg. Det er ikke mulig å prøve ut en kostholdsendring. Det er enten eller. 4 uker forteller deg egentlig svært lite om hvilken effekt kostholdet vil ha - selvfølgelig, du vil merke forandringene, men det er så kort tid at det er ikke nok tid. Den første uka vil være tøff og for noen er uke to enda tøffere. Da har du du brukt halvparten av "prøvetida" de...som er den tøffeste delen av å endre kostholdet.

Enten gjør du det. Eller så gjør du det ikke. Ja, en går mest sannsynlig opp i vekt hvis en plutselig slutter. Jeg gjorde det. Jeg gikk opp alt + litt til. Hva lærte jeg? At kroppen suger big time på feil kosthold. Energi? Nope. Trøbbel med magen? Ja. Uren hud? Ja..jeg kan gjerne komme med flere eksempler Men kort fortalt, du må bare bestemme deg for om du vil eller ikke vil. Du må jo ikke legge deg på ketogent kosthold. Du kan velge noe ala Lindberg, som er relativt "lett" å gå over til. Du må ikke telle karbohydrater. Du må ikke være superstreng med deg selv, det finnes en måte å gjøre det på, som vil passe deg.

Jeg teller ikke kh. Jeg følger ikke en gang en bestemt filosofi. Men jeg spiser ikke brød, pasta, ris, godteri (prøver å ikke, skal innrømme at jeg noen ganger spiser en liten sjokoladebit eller noe i den duren..men det er sjeldent) ++. Jeg raser ikke akkurat ned i vekt, men kroppen har det fantastisk (Nå kan det at jeg ikke raser ned i vekt i ha en sammenheng med at jeg trener en del styrke..type 5 ganger i uka).

Gjør hva du selv vil - men bruk gjerne litt tid på å lese litt forskjellige bøker. For kunnskap er veldig greit når man skal gå over til noe helt annet. Jeg har lest masse. Jeg har lest ketolyseboka, fedon lindberg, atkins, skaldeman, lchf-bøker ++...resultatet er at jeg kan masse og har funnet en måte som passer meg