Tråd: Ferritin
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-11, 23:24   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ferritin

Opprinnelig lagt inn av gvm82, her.

Kvinne på 29 år. Fekk nettopp mensen igjen etter 6 år uten (pga psprøyte og pcos). Ingen hemokromatose så vidt eg vett i familien.
Trur den ferritinet låg på 250 på den fyrste blodprøva, men er usikker på kve den var på den forrige. Må få tak i ein utskrift. Legen nevnte at det låg for høgt, men eg trur eg prata ho vekk, slik at me gløymte det begge to.

Er vel ikke ratt du har litt moderat forhøyet ferritin om du ikke har hatt mensen på 6 år. Vi er jo laget for å miste blod hver måned!
250 er ikke veldig høyt. Legen min sa han ikke reagerte før det gikk over 1600 for først da var det sykelig.....