Sv: Ketose og testing av maksimalt o2 opptak?
Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.
Terskel er akkurat som makspuls, individuelt. De som driver med utholdenhetsidrett trener etter begge deler. Terskel kan man finne helt nøyaktig ved blodprøver, men vil også variere litt etter dagsform.
Dere som blir i stadig bedre form, skyldes det bare kostholdet eller kan det være treningen også?
Jeg har bare spist ketogent i et par uker av gangen i løpet av de fire årene jeg har spist karboredusert mat. Så her er det ikke noe ketose som spiller inn. Det var etter at jeg startet med lavkarbo dette skjedde. Jeg har trena mye kardio, med pulsklokke and the works siden jeg var 16 år, så merket en merkbart stor forskjell med en gang jeg kuttet kraftig ned på karbohydratene. Det har ikke endret seg noe særlig de siste årene.
Akkurat nå er jeg på et bunn-nivå formmessig, så det er ikke noe "bedre form" heller som spiller inn
Har kjørt et par spinningtimer hvor alle har på seg pulsklokke og pulsen min er alltid ganske mye høyere enn de fleste andres. Men særlig sliten blir jeg ikke. Kjenner det jo, men det går helt fint ann å trene litt styrke og kardio etter en spinningtime liksom.