Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-11, 12:01   #165
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Veietråd våren 2011

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

............. Ellers så må du faktisk bare mobilisere litt viljestyrke og holde ut søtsuget. Det er kjipt, men sannsynligvis den eneste metoden for å bli kvitt suget Gjør ...... hva som helst utenom å sette deg ned og kjenne på suget.

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

... og så blir man av og til så inderlig lei av å være så prektig og flink bestandig Det mentale er mye av jobben, det har det iallefall vært for min del. Vanskelig å huske på at mat først og fremst er NÆRING. Man skal kose seg med maten, men mat skal ikke være kosen.

Enig og tro til Dovre faller. Dere er så flinke til å sette ord på det, Cyan og Camomilla.

Når kjøleskapdøra hos meg går opp og igjen ofte nok tar jeg fram det feteste jeg har, enten olje eller alioli (helst det siste), øser opp ei stooor teskje og spiser. Svelger ned med et stort glass vann, grøsser litt og går og setter meg med en eller annen tankejobb.
Alioli smaker himmelsk sammen med mat, alene er det bare passe greit. For meg virker det nesten alltid dempende på selve suget, og det er det som er hovedsaken.

Ost gir meg enda mer sug, det samme gjør alt annet (mat) som er godt i seg selv. Så en liten smekk på lanken trengs iblant, og det greier jeg faktisk når jeg blir oppmerksom på suget.
Men noen ganger har jeg ikke oppdaget suget før jeg har dyttet i meg både en og fire skiver ost eller annet godt.

Jeg lager ikke noe spesielt snacks eller godis av noe slag, jeg har nøtter og baconcrisp, men det er heller ikke noe stort problem.

Utfordringen min er å ikke en gang spise vanlig lavkarbomat når jeg ikke er sulten.

Rom ble ikke bygd på en dag, ei heller våre lavkarboslott.
Det går seg til igjen, Snorkfroken. Snart er det høst og mindre varmt (sier jeg som bader i svette av fett og vann)...


Randi er ikke online.

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat