Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Finnes det edderkopper i Norge som biter mennesker? Jeg våknet opp med store bitt på armen. Dagen etter så jeg en diger, feit brun edderkopp i senga mi. Den hadde masse seigt mørkebrunt blod da jeg drepte den.Bittene klødde ikke så det var ikke noen mygg som hadde gått berserk. Det var tatt fem biter av huden sånn at det røde kjøtter syntes under. Området er fortsatt rødt omkring bittene flere dager etterpå og det er ikke ferdig grodd. Hvis ikke edderkopp, hvilket insekt kan det ha vært?
Jeg har blitt bitt av noe jeg regner med var edderkopp. Jeg bodde i Grimstad da og der er det en edderkopp som har gift ca som veps.
Jeg våknet en morgen av at jeg klasket meg selv hardt over høyre øye. Jeg skjønte ingenting. Jeg kjente at jeg måtte tisse, så jeg tok meg en tur på do hvor jeg så at området rundt øyet var litt rødt. Ikke så rart så hardt som jeg hadde klasket, tenkte jeg. Jeg la meg igjen og da jeg våknet noen timer senere var området rundt høyre øye så opphovnet at jeg nesten ikke kunne se ut av øyet. Jeg fikk noe som skulle hjelpe for allergisk reaksjon mot insektsstikk på apoteket og så ble det bra igjen.