Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-11, 12:15   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Medisinmannen tvinger meg på diett. Trenger litt hjelp ;)

Tro meg, det går bra. Jeg måtte også kutte alle melvarer, all melk, alt sukker og alle e-stoffer... Jeg hadde "lov" til ris/potet til ett måltid i døgnet.

1) Det første du skal begynne med er å lage dobbelt så mye middag. Alltid. Da har du rester å bruke til frokost/lunch dagen etter.

2) Spis deg mett. Til å begynne med vil kroppen skrike "KOR E KARBOHYDRATANE MINE!" ganske ofte. Når den skjønner at den kan brenne fett i stedet går det bedre. Men forvent 2-3 turbulente uker i starten hvor det er viktig å spise nok.

3) Nøtter er fint til mellommåltid. Spesielt i startfasen når vaner skal endres.

Siden du ikke først og fremst er ute etter vektnedgang ville jeg ha kastet brødet (og pastaen), men beholdt ris og potet i begynnelsen. Du kan alltids ombestemme deg seinere.

Lykke til og bare spør. Vi er alle forskjellige, men jeg kan iallfall fortelle hva som fungerte for meg.