Sv: Medisinmannen tvinger meg på diett. Trenger litt hjelp ;)
Tro meg, det går bra. Jeg måtte også kutte alle melvarer, all melk, alt sukker og alle e-stoffer... Jeg hadde "lov" til ris/potet til ett måltid i døgnet.
1) Det første du skal begynne med er å lage dobbelt så mye middag. Alltid. Da har du rester å bruke til frokost/lunch dagen etter.
2) Spis deg mett. Til å begynne med vil kroppen skrike "KOR E KARBOHYDRATANE MINE!" ganske ofte. Når den skjønner at den kan brenne fett i stedet går det bedre. Men forvent 2-3 turbulente uker i starten hvor det er viktig å spise nok.
3) Nøtter er fint til mellommåltid. Spesielt i startfasen når vaner skal endres.
Siden du ikke først og fremst er ute etter vektnedgang ville jeg ha kastet brødet (og pastaen), men beholdt ris og potet i begynnelsen. Du kan alltids ombestemme deg seinere.
Lykke til og bare spør. Vi er alle forskjellige, men jeg kan iallfall fortelle hva som fungerte for meg.