Skilsmisse på gang: Trenger råd!
Jeg skrev dette innlegget i spørsmålstråden, men tenkte at det er såpass omfattende at jeg gjerne vil ha så mange innspill som mulig, derav tråd-laging.
Jeg sitérer:
Opprinnelig lagt inn av Julie, her.
Mamma er for tiden midt i en skilsmisse, og har i løpet av ett år byttet advokat to ganger (altså er han hun har nå den 3.) fordi de aldri får noe fremgang i saken. Saken drar på siden pappa nekter å være samarbeidsvillig, og mamma har spurt den nåværene advokaten hennes flere ganger om å ta kontakt med Tingretten (tror jeg det het), noe advokaten ikke vil fordi han vil gi pappas advokat en sjanse til å se mailen han sendte. Problemet er at han har sagt dette flere ganger før, og mamma har rett og slett ikke råd til å la saken dra på så mye lengre.
Spørsmålet mitt er da: kan ikke mamma si til advokaten at nå MÅ han ta kontakt med Tingretten (altså "tvinge" ham)? Hun betaler ham jo en god del penger (les: mye!) for dette, mens han bare lusker rundt med halen mellom bena og ikke får noe fremgang i saken. Er det evt. noen her inne som kjenner til en skikkelig advokat som faktisk HAR baller (unnskyld språket) og tør å GJØRE noe? Han mamma har nå virker nemlig som en pyse som bare lar pappa sin advokat bestemme når ting skal skje i saken, og sånn skal det jo ikke være!
Og forresten: kan mamma selv ta kontakt med Tingretten om ikke hun får advokaten til å gjøre det? Jeg mener, hun er den type person som går rundt og irriterer seg over ting, men som aldri faktisk GJØR noe med det. Jeg har selv foreslått dette flere ganger når hun har nevnt det, men da sier hun bare at HUN kan vel ikke bare kontakte Tingretten og be dem gjøre noe.
Oppgitt? Ja, gjett. 
|