Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-11, 14:08   #11
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Lei av kommentarer fra andre!

Opprinnelig lagt inn av SnellaB, her.

Beklager, men må få ut litt frustrasjon.. Hvorfor legger gud og hvermansen seg opp i hva jeg spiser?!?

Her på jobben min har vi felleslunch med brødmat og pålegg. Ingen andre alternativer. Jeg har med meg egg eller salat og sper på med pålegg fra buffeten og det funker fint for min del.. Men det går nesten ikke en dag uten at noen synes det er fryktelig gøy å kommentere at jeg ikke spiser brød!! Jeg er så dritt lei av denne gnålinga! Det hjelper jo ikke på at gjennomsnittsalderen her er 50 år og å komme å si at man kan fint klare seg uten brød er jo som å banne i kirka...

Jeg overhører kommentarene så godt jeg klarer, og innleder ingen diskusjoner for det orker jeg bare ikke.. Jeg spiser lavkarbo mest på grunn av helsa, får fryktelig dårlig mage av mel. Det tror jeg heller ikke er noe de forstår for det er jo den samme: du trenger da ikke slanke deg.. Det går faktisk an å leve lavkarbo uten å slanke seg når kroppen har det mye bedre uten alt det dumme brødet!

Og når jeg prøver meg på å si at jeg får vondt i magen av brød, så er jo bare svaret at det finnes glutenfritt.. jeg tenker som så at hvis kroppen min ikke klarer å bearbeide mel så er det kanskje likegreit å lavære å spise det da... det er ikke akkurat som om jeg kommenterer til alle som spiser brød at hvis dere hadde sluttet med det så hadde dere kanskje tatt av de ekstra kiloene som de fleste har her....

men det toppet seg litt i går når jeg sa neitakk til sjokoladen til kaffen, de ble jo nesten sure jo bare fordi jeg ikke hadde lyst på en sjokoladebit! Hvorfor må jeg forsvare meg fordi jeg ikke har lyst å stappe kroppen full av sukker?? Jeg blir irritert!!!

Beklager rotete og sinna innlegg, måtte bare få ut litt trykk!!

De gangene jeg har opplevd dette som et problem, har jeg startet en kampanje hvor jeg til stadighet kommenterer hvor mye brød folk spiser. Da blir det fort ganske stille!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat