Sv: Skilsmisse på gang: trenger råd!
Ja, "selve" skilsmissen er det ikke noe problem med - pappa har allerede ny kjæreste, og mamma vil ha ham ut av livet sitt så fort som mulig (for å si det pent ) - men problemet er at faren min nekter å overføre penger til kontoen hennes, så hun må bruke av sine reservepenger når hun egentlig ikke skal være nødt til det. I tillegg så er det såpass lite at hun knapt har råd til å bruke penger på annet en mat (vi er seks i husholdningen for tida) og andre nødvendige utgifter, og det er jo ikke akkurat rettferdig når det er snakk om at faren min sikkert har flere mill liggende på kontoen sin...
Pappa eier også et selskap, pluss at det er en masse eiendommer og slikt som skal deles opp, men selv om han fremstår som samarbeidsvillig på møtene de har, så nekter han å holde det han lover, og så vidt jeg forstår så er det derfor saken ikke går fremover (og at det er derfor mamma vil ta kontakt med Tingretten - for å få dem til å tvinge pappa til å overføre penger, samt gjøre de andre tingene han har sagt han skal gjøre).
Mamma (og jeg er nok ganske enig) tror nemlig at pappa aldri kommer til å bli villig til å samarbeide, så hun tror at hele greia kommer til å ende i rettssak... men når det kommer til å skje - om det fortsetter i dette tempoet - er ikke godt å si. 
|