Sv: Skilsmisse på gang: trenger råd!
Din mors advokat kan og bør sette klare frister for tilbakemelding når han sender ting til din fars advokat. Dette kan og bør din mor forlange at han gjør. Dersom fristene ikke holdes og det ikke er noen fortgang - ja da MÅ advokaten bringe saken inn for retten.
Her må nok din mor være ganske hard med advokaten og kreve - som du sier så betaler hun ham for å gjøre en jobb for seg, og da skal han også høre på henne.
Men jeg slutter meg ellers til en av de øvrige her som anbefaler deg å kontakte jurk - de kan fortelle nøyaktig hva og hvordan ting skal være.
Dessverre er det norske rettsvesen av typen "ting tar tid" og den som trenerer har ganske mange muligheter til nettopp det. Derfor er det superviktig at din mor faktisk krever noe av sin advokat - men det fordrer også at hun kjenner sine rettigheter. Hun kan også kontakte tingretten for å forhøre seg der med saksgangen, og det bør hun nok også gjøre. Utover at hun da får vite prosedyren og sånt vet jeg ikke om det kommer så mye - men da kan hun iallfall slå i bordet med det overfor advokaten.
Lykke til!
|