Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-11, 22:12   #36
suverene severina
Medlem

suverene severina sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere i situasjoner der dere ikke kan planlegge og lage mat fra bunnen?

Mange gode svar på lavkarbo-on-the-go, og omtrent sånn jeg gjør det selv. Og så irriterer jeg meg over at 7eleven/delide luca, narvesen etc, stort sett bare har søppel.......Det er ikke rart vi blir stadig feitere.

Men - jeg er åpenbart sinnsykt asosial, ettersom jeg egentlig syns det er såpass skjeldent at sosiale situasjoner blir noe problem. Det er jo mulig det er forskjell hvis man er i ketose, noe jeg ikke har noen ambisjoner om, men mitt utgangspunkt er at jeg spiser det jeg får.
Jeg har ingen allergier eller intoleranser, jeg har ikke diabetes eller annet. Ergo syns jeg ikke at jeg skal lyge det på meg heller.
Jeg syns heller ikke det er så ofte at jeg havner i sånne situasjoner - og jeg tenker at det da heller ikke er så farlig om jeg spiser det jeg blir servert. Jeg kan godt modifisere, f.eks. spiser jeg svært skjeldent brød som serveres til middag, tar bare litt ris/pasta hvis det er tilbehør, er ganske grådig hva gjelder grønnsaker/salat.

For meg så handler det om å ikke bli fanatisk. Jeg ønsker å leve mest mulig lavkarbo, pt er det ganske strengt, men jeg ønsker samtidig ikke at det sosiale skal bli et problem. Og det er mange jeg rett og slett ikke gidder diskutere kostholdet mitt med, da spiser jeg heller det jeg får. Men i små porsjoner!

Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat