Sv: Min bmi 19,5!
Opprinnelig lagt inn av antiusure, her.
Vil litt ned i vekt ja, men skjønner at jeg ikke kommer til å rase av meg mange kilo. Trener en god del styrke og kondisjon fra før av og er klar over at det er det som former kroppen. Skjønner også at det er greit å ha litt fett på kroppen i utgangspunktet siden jeg vil bygge noen av muskelgruppene. Er ikke helt fersk på kosthold og trening. Men blir fort dårlig når jeg spiser mer fett enn protein, derfor lurte jeg på hvor viktig det var å få i seg mest fett. Vil jo ikke stagnere i vektnedgangen jeg alerede har hatt.
Har ikke alltid hatt bmi på 19,5. Har veid 12 kilo mer enn nå, men det har vært på lavkalori, noe jeg ikke klarer å holde i lengden å skaper dermed mye ubalanse i kosthold, livskvalitet og humør.
Så, for å få harmoni i det daglige med greit blodsukker og for å slippe "angsten" for å gå opp igjen, vil jeg spise lavkarbo.
Har bakt brød å laget egen frokostblanding å funnet masse forskjellig jeg kan spise så jeg kan trives med lavkarbo.
Jeg er 20 år og har ødelagt mange år på å misstrives med meg selv, så noen kan selvfølgelig si at bmi på 19,5 høres kjempeflott ut. Vet ikke helt hva fettprosenten min ligger på, men jeg vil uansett litt ned i vekt + bygge muskler. Er sikkert ikke mange kilo som blir borte fra vekta når jeg har trent mye styrke, men fettprosenten skal uansett ned.
Så derfor vil jeg vite om det er mulig å gå opp når jeg holder meg til ca 30 karbo om dagen?
Hadde du sagt at du ikke skulle ned i vekt men kjøre lavkarbo for å holde deg der du er så hadde jeg forstått det. Men du sier jo at du uansett skal litt ned i vekt. Jeg syns jammen med ikke det er forsvarlig jeg. Nå har jeg ikke sett deg, og det er jo kun du som bestemmer over deg selv. Men når du spør på forum så får du svar.
Jeg syns du skal drite i den lille fettprosenten du måtte ha jeg og leve lavkarbo (av helsemessige fordeler), men ikke ligge så lavt at du er i ketose. Da er du sikker på at du holder vekta og ikke går opp som du er så redd for. (noe vi alle er ) 30 g karbo er for lite. Det første du må gjøre er å begynne å trives med deg selv. Være glad i den du er. Hvis du ikke er det blir verken vekta eller fettprosenten bra nok og du bruker de neste 10 årene på å streve etter alt og ingenting.
Jeg er sikker på at du ser helt super ut, men konsentrer deg om å holde vekta og ikke gå ned ytterligere. Spis lavkarbo, tren og kos deg. Og ikke minst nyt livet. Lykke til.
|