Sv: Angående fett
Det går ikke an å kombinere lavkarbo og lavfett. Man må spise nok fett til at man blir skikkelig mett, det vil si at mye av måltidet skal være nettopp fett. Hvor mye får du i deg per dags dato?
Jeg regner ut kostholdet på www.diett.no. Der velger du bare at den skal telle karbohydrater, så skriver du inn alt du har spist. Husk å føre på margarinen du får i deg på hver skive, hver kotelett, kyllingfilet, eller hva det måtte være. Da ser du også hvilke tilskudd du trenger å ta, tilskuddene er viktig for at kroppen skal fungere rett og forbrenne fettet effektivt. Prøv å skriv inn hva du spiser i løpet av en dag, så ser du på prosenten e om det er mye eller lite. Er det innenfor anbefalt, så er det lite.
Når jeg måler mitt optimale kosthold som jeg gikk ned enormt på i fjor så kommer jeg opp med at kosten min består av 300% proteiner, 14% karbohydrater og 200% fett. (prosent av anbefalte dagsinntak) Da totalt 12 karbohydrater om dagen, det er litt i underkant med mindre man går for ketolyse, men da sper man på med andre sunne fettholdige ting som er litt mer karbohydrat i. For eksempel helmelk og full-fett-yoghurt.

|