Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Maria! Rikkem0r! Surrer mer med navnene enn hva dere vet! Men prøv nå den ismaskina så vi får høre hvordan det går
Det stemmer Bente, det er på formiddagene jeg fryser mest og er mest sulten. Jeg står opp styggtidlig; kl 0545, spiser frokost kl 0615. Dessverre kan jeg ikke ta lunsj før ca kl 11.15-11.30. Ofte sitter jeg i møter fra kl 09-11, så evt mat må spises før dette. Også om jeg ikke er helt sulten akkurat da. Sånn ca kl 09-0930 begynner jeg å fryse. Da er vel kroppen komme i gang, og mangler noe. Da har jeg drukket dagens første tekopp, er et stykke inn i den første literen med vann. Tror jeg må ha noe å spise i den tiden, men hva? Forslag? Ett egg? Med majones? Er det ok?
Eller skulle jeg snudd frokosten på hodet og spist ett egg, litt majones og cocosa kl 0615 og så tatt omeletten kl 0745 når jeg er på kontoret? Er jo ikke så sulten kl 06.
Jeg har lagt inn morgendagens plan i diett.no, hvor frokosten består av omelett, tubeost og med litt sopp. Måtte fylle på med cocosa for å få opp fett%. Frokosten endte da opp på 45 g fett, 21 g protein og 0,6 g kh. Til lunsj har jeg satt sammen en salat av issalat, agurk, blomkål, brokkoli, rømme og olje. Lunsjen kommer da på 57 g fett, 13 g protein og 6 g kh.
Middag blir stekt kylling (ferdig grillet, hvor brystet er skjært i skiver og stekt godt i smør), salat som til lunsj. Sum for middagen: 50 g fett, 31 g protein, 4 g kh. Total sum for hele dagen er 152 g fett, 64 g prot og 11 g kh (%: 81/15/3). Regner med å måtte ha noe til kvelds og, og har litt å gå på av proteiner og fett.
Jeg maser på dere nå, men jeg må finne en måte å gjøre dette på som fungerer. Er veldig glade i dere alle sammen!
|