Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form.
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Enig med Kitt - 1400 kalorier for deg er nok altfor lite - og symptomene beskriver du jo selv
Øk på med enten større porsjoner eller et ekstra måltid. Det er ikke enkelt og spise når man ikke er sulten, men det betyr ikke at du skal spise så lite mat som du gjør - det gir ingen gevinst verken formmessig eller vektmessig i lengden
Finn ut om færre og større måltider eller flere og mindre måltider er det som føles mest komfortabelt for deg.
Et annet triks er bærsmoothie, bland cottage cheese, dine favorittbær (mine er bjørnebær....), fløte og evt vann og litt søtt (om nødvendig!) i en blender og blend i vei! Kanskje et par vaniljedråper også kan gjøre susen. På denne måten får du enkelt i deg mye energi når du ikke orker tanken på å tygge fast mat. NB la ikke dette erstatte ordentlig mat, bruk det som et tilskudd de dagene du ser at det blir litt lite annen mat.
Jeg husker i starten når jeg begynte spiste jeg ENORME mengder mat - og selv om jeg ikke gikk ned da, fikk jeg enormt overskudd Finn overskuddet og matgleden og -vanen først, så kan du evt gjøre justeringer senere om du ikke oppnår ønsket vekttap.
Lykke til!
Har kjøpt Cocosa så en smoothie med det i hadde vært fint for jeg har ikke fått prøvd den ut enda. Ser for meg at en slik hadde vært enklere enn å spise.
Det er nok litt psykisk det med å ikke spise når jeg ikke er sulten eller å spise mat jeg ikke er glad i. Har slitt mye med magen og har vendt meg til et veldig uvariert kosthold Kanskje ikke så rart at jeg fikk B vitamin mangel til slutt 
|