Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-11, 11:01   #5
misslinda
Medlem

misslinda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 42
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Barn og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Måka, her.

Hei!
Har lest veldig mye om lavkarbo og kjenner ei som har gått ned veldig mye av dette, samt hun har fått bedre helse. Sånt inspirerer jo... Jeg har veldig lyst til å forandre kostholdet til familien vår, mest for helsefremmende årsaker. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem.Hvor strikt skal man være? Tenker særlig på barna i forhold til besøk til venner, få besøk, selskap, ferie... ja enkle settinger som kan komme i konflikt med en slik lavkarbo-diett. Ja og i SFO og barnehage er det umulig å følge opp ett slikt kosthold. Jeg er ganske sikker på at minstemann ikke har godt av sukker. Blir veldig urolig. Men hos besteforeldre og venner er det jo vaffel, kake, nugatti og is. Noen tips??? De er også kjempeglade i frukt... er det da nok å kutte ned på sukker og stivelse til de?

Hei..
Jeg har fulgt lavkarbo hjemme hos meg, men er ikke super strikt på det hos andre. Men det går fint an å få ett godt samarbeid med SFO
Jeg baker rundstykker som de har i frysen i tillegg til muffins og sjokoladekake. Så har han eget syltetøy stående der til skivene
Jeg skrev ett langt brev til de og forklarte situasjonen og ba om hjelp
Han får som belønning for at han er flink, ta med seg saft på fredager, men ellers så går dette fint. Min får frukt, selv om det ikke er helt lavkarbo, men reagerer ikke negativt på det

Kommuinikasjon er nøkkelen her