Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?
Altså JEG har spist lavkarbo nå i 2 mnd og stortrives med det... men så er det jo sånn at mannen i huset spiser det jeg lager og det som er her - aldså er han helt passivt blitt lavkarber han også
Men så kommer hverdagen da, ikke kan vi lage store frokoster med egg og bacon som varer hele dagen da nei... og de få gangene vi har kjøpt et brød i sommer, så har det muggnet i brødboksen...
Men han har lang arbeidsdag som begynner tidlig og vanligvis har han hatt med seg 5-6 kneippskiver med brunost el.l...
Noe som er lett å lage til om morgenen i full fart..., som metter gjennom hele dagen og som kan pyttes i en enkel matboks helst... (vi har foreløpig ikke investert i spesialbokser med masse rom, og han vil ikke ha med seg fancy tupperware osv på jobb)
Er ikke lett dette for han har funnet ut at han liker det nye kostholdet, men vil ikke bekjenne seg som lavkarber for andre enn meg 
Poden i huset er også en utfordring... han er KH-avhengig, kjøttfobiker... jobber med å vende ham av med det.
Jeg vil ha ham bort fra flere boller mer eller mindre sunne frokostblandinger med sukker og lettmelk og over på egg, kjøtt og fisk med nøtter, grove kornprodukter og frukt og grønt istedenfor...
Om hele husholdningen skal gå for LCHF (mest meg, litt mer moderat for mann og barn), hva er typisk nistemat?
Og hvilken matboks (helst én boks) er tett og har flere rom? Særlig i sekken til 3. klassingen spretter matboksen rundt en del og MÅ være tett om det er annet enn brødskiver nedi der...
Trenger masse tips her - og hels så billig som mulig 

|