Sv: Grønt pulver
Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.
I alle former, ja... Blir, bokstavelig talt, dausjuk av så mye som en bitteliten bit fisk, salt m jod, multivitaminer osv. Jeg er veldig i faresonen for struma, men det er ikke så mye å gjøre med
Huff, så kjipt!
Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.
Og Photo.. Hvordan føles struma egentlig?
Det føles som å være kvalt, enkelt og greit ... Jeg har i blant store problemer med å svelge vann og mat, det er ekkelt om jeg eller andre tar på halsen min, jeg har mye sånn "gråtefølelse", typ klump i halsen (hvilket jo faktisk er bostavelig talt), og det hender at stemmen min blir litt "trang" i perioder, vanskelig for å harke, selv om det føles som om jeg må. På det verste føltes det som om det sto en liten elefant på halsen min, og det blir verre diagonalt med stress.
Først trodde jeg det var angstrelatert, men etter at en endokrinolog så en hevelse på halsen min, og sendte meg til UL, så fikk jeg bekreftet struma og knutestruma. De er for små til å opereres foreløbig, og det var per da ikke noen betennelse i skjoldkjertelen min, men det kan faktisk komme og gå, så jeg er fortsatt under åvervåking sånn sett.
Jeg går nå på heftige joddråper (Lugol's oppløsning), men vet ikke hvor mye det hjelper, om jeg muligens har en malapsorbasjon, skal ta nye prøver snart. Har i grunn bare merket at jeg har fått litt tykkere hår, og kanskje litt høyere kroppstemperatur.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|