Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form
Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.
Du den var ikke dum. Går det an å ha i litt C.F. i eggerøren og? For å få opp fett-andelen enda mer? Tenker som så at en eggerøre må da være perfekt kamuflering for C.F. smaken. (Kanskje jeg skal begynne å lage saus til kjøtt og? ) Eller blir det litt for mye dill dall?
Har aldri prøvd creme fraiche i eggerøra, men siden jeg steker eggerøra i smør (jeg bruker Kvitseidsmør), eggerøra inneholder både fløte og bacon, så er den i grunnen feit nok etter min smak iallefall.
Creme Fraiche bruker jeg stort sett til saus. Spesielt til fiskesaus/gryte er det kjempesnadder og koke sammen halvparten fløte og halvparten Creme Fraiche. Har også brukt blandingen til kjøtt, men der liker jeg personlig bedre rømme.
Jeg bruker også en del kokosolje. F.eks i kaffien eller teen, i gryter og ikke minst min favoritt; jeg koker opp mørk sjokolade, fløte og kokosoje og har det i kjøleskapet natten over. Lager en lavkarbo mandelbunn, pisker fløteblandingen stiv og brer den utover kaka. Knallgod kake når man skal ha noe ekstra av og til.