Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-11, 08:49   #15
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og antall karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Raudi, her.

Jeg aner ikke hva jeg reagerer på.. Jeg blir bare skikkelig dårlig.. slapp, feber, kvalm, og forstoppelse.. (Og ja, selvfølgelig sjekket for ALT hos leger/sykehus) Det jeg reagerer mest på er mel! Både med og uten gluten.. Så potet.. Og sukker det er bare døden for meg det..

Så merker at jeg har det mye bedre uten det

Og så ser jeg at jeg vil ikke henge meg alt for mye opp i akkurat hvor mye karb jeg får i meg, men er samtidig redd for at det skal bli for lite for mini.. Men klart, litt villris og muligens bønner går ann å prøve seg på

Er rart og ikke bare ha seg selv å tenke på lenger

Gratulerer så mye med leieboer!

Du kan finne gode og trege karbohydrater gjennom å legge til litt mer rotgrønnsaker i kosten. Disse karbohydratene her er visstnok også bra for tarmfloraen. (Gjelder spesielt jordskokk og rødbeter.) Det er ikke så mye som skal til og det finnes jo mye å variere med. (Kålrot, neper, rødbeter, sellerirot, persillerot, pastinakk, jordskokk, knutekål, søtpotet mfl.) Tomat og paprika tilfører også litt karbohydrater.

Hvordan har du det med vanlig ris? Visstnok er den veldig mild mot "vanskelige" mager - og ofte er faktisk polert å foretrekke framfor brun. Ikke at jeg er noen tilhenger av ris, men om det er det du tåler så er det en mulighet for deg.

Du kan også spise litt frukt. Velg lavkarbo eller lavfruktose etter hva dom passer deg og mini best.

Og - følg litt med på diett.no om du ikke er vant med å spise karbohydrater i det hele tatt. Det er nok ikke så store endringene som skal til før det er tilstrekkelig.