Fett - for mye? For lite?
Jeg ser at flere skriver at de har problemer med å få i seg nok fett. Jeg har ikke det - er glad i både majones, rømme, fløte og alt annet sånt.
Så leser jeg at flere bruker cocosa og udos choice, dels for å få i seg nok fett, men såvidt jeg forstår også fordi det generelt er helsefremmende (bedre hud feks.).
Så ba blir spørsmålet mitt: hvis jeg ligger på ca 70% fett (det er iallfall målet) pr dag, bør jeg da erstatte noe av denne fettmengden med cocosa og udos choice? Dvs. at maten jeg spiser i løpet av dagen rett og slett må være magrere? Eller kan jeg ta disse sunne fettkildene på toppen av det andre?
Jeg spør fordi jeg ser at jeg gjerne får i meg for mange kalorier (spiser for mye?) når jeg listefører det jeg spiser på diett.no (selv om det blir litt unøyaktig fordi målene tildels er rare). Og da trenger jeg på et vis ikke å putte i meg enda flere kalorier, noe jeg gjør hvis jeg spiser disse oljene. Jeg ser og at det hevdes at man spiser mindre - og på en måte gjør jeg det (holder fint med 3 måltider f.eks), men energimengden blir altså ofte for høy (og jada - målet er jo å gå ned, ikke bli der jeg er...)
hvis noen har noen tanker rundt dette blir jeg glad!
|