Sv: fett - for mye? for lite?
Takk for rask tilbakemelding - skal forsøke å svare ordentlig: Ut fra det jeg får ut av diett.no så ligger jeg på mellom 1800 og 2500 kcal. Dette ER for mye for vektnedgang, det både vet jeg og kjenner jeg.....
Gårsdagen så f.eks slik ut:
frokost: Muesli - Hexebergs oppskrift, en knapp dl sammen med 2-3 ss gresk youghurt og sukrin. Te med melk + lite glass tomatjuice.
Lunsj: en porsjon kjøttdeigcurry* + salat (salatblader, tomat, ferske sjampinjonger, oliven)
Middag: Rømmegrøt, igjen Hexeberg oppskrift (1/2 beger rømme, 1 dl fløte, 1/2 ss jbk, smørøye)
Etter trening: en pakke cherrytomater (dulciata) + ca 100 g peanøtter
(Kjøttdeigcurry til 4 porsjoner: 400 g kjøttdeig + 2 løk + boks tomater + currypaste (1/2 glass) + gresk youghurt og frisk oregano).
I dag (som også er en "normal"dag) har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg stekt i litt smør m ca 60 g hvitost, te og tomatjuice.
Lunsj: salat ala gårsdagens, + 1 kokt egg, en kantineporsjon reker og porsjonspakke majones
Middag blir kjøttkaker med noe kål (enten stekt i olivenolje eller coleslaw, ettersom hva jeg har lyst på når jeg kommer hjem)
Drikker vanligvis 2-3 kopper kaffe m. melk i løpet av dagen + vann
Frokost/lunsj er variasjoner av det ovennevte, mens middag er både kjøtt og fisk og grønnsaker, gjerne gryteaktige ting med rømme/creme fraiche ol i sausen. Er glad i å lage mat, lager stort sett alt sjøl.
Jeg tror ikke at jeg spiser kjempeporsjoner, men helt vanlige. Jeg trenger ikke mellommåltider, er mett lenge på det jeg spiser nå.
|