Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-11, 16:42   #20
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Skilsmisse på gang: trenger råd!

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Pappa eier som sagt et selskap som han fortsatt jobber aktivt i, men der ligger også store deler av problemet: i og med at han selv har kontroll over økonomi osv., har han mulighet til å jukse med tallene, konti og utskrifter - mamma har en veldig sterk mistanke om at det er tilfelle - slik at hun skal få minst mulig ut av det når pengene o.l skal deles 50-50.

For det første, klem! Er selv barn av en familie med alle mulige problemer langt utover vranghet og skilsmisse, og vet hvor hardt det er å bli satt midt oppi noe som man som 16-åring ikke skal behøve å ta stilling til i det heletatt. Du har min fulle og hele sympati!

Dog må jeg spørre, av nysgjerrighet, hvordan foreldrene dine har delt økonomien opp gjennom. Nå skal man selvsagt gjøre opp og betale for seg uansett, og når det i tillegg gjelder ens egne unger bør det ikke være noe spørsmål engang. Men.. i havet av klemmer (dette kommer jeg til å få pes for, sorry), hvorfor skal verdiene faren din sitter med deles 50/50 om det er slik at han eier mye eiendom og eier og driver et (tydeligvis suksessfult) firma? Har moren din bidratt til å anskaffe og forvalte disse verdiene?

Igjen, ikke vondt ment altså! Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig, og fordi det er en kjennsgjerning at rettsystemet i Norge gjerne har en tendens til å gi mor både hus, bil og omsorg for barn uansett hvem som har tjent hva dersom foreldrene ikke på forhånd har tegnet bindende avtaler om slikt. Mor er jo den "viktige av foreldrene" og får dermed omsorgen, og skal man oppdra unger trenger man jo hus, bil og penger (satt litt på spissen, men mange opplever det sånn).

Sist redigert av plastbox : 17-08-11 kl 16:50.
plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat