Sv: Junistarternes veietråd (2011)
Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.
Sleng inn en gjennomsnittlig dagsplan i junistarter-gruppa, så kan vi se på mulige endringer? 
Ukedager:
Frokost 2 ss yoghurt naturell og 1 ss lavkarbo musli (nøtter og frø) Lunch en stor bolle salat med agurk, litt tomat, kikerter, oliven, skinke og noe ost, dressing, vann til drikke.
Middag: Div oppskrifer fra Lavkarbo, fisk, kylling eller kjøttdeig og litt grønt. Helt vanlige porsjoner, altså uten gulrot, potet og alt det der. Vann.
Kveld/mellommåltid, et lavkarboknekkebrød med smør, evt. gulost, eller en neve mandler/nøtter. Eller en Fedon-bar men jeg ser den har for mye karbo, så den slutter jeg med. Vann, te, Fun-light og Pepsi Max til drikke.
Helg:
Brunch 2 stekte egg og bacon, en tomat, te.
Middag og kvelds som ellers, men i tillegg blir det noe øl og vin for kos. Kanskje litt ost (uten kjeksen!), nøtter eller baconcrisp.
Det blir altså lite protein, ca 50 g de dager jeg har registrert på diett.no, og hvor jeg ikke spiser egg, så jeg ligger ikke for høyt her.
I tillegg trener jeg mye, går 2 timer til jobb nesten hver dag, og trener spinning 2-3 ganger pr. uke, tidvis mer.
Da lurer jeg på hva jeg gjør feil siden vekta ikke går nedover bortsett fra de 2-3 kilo jeg gikk ned helt i starten i mai?
Jeg rører ikke potet, ris, pasta, brød, sukker, kaker, godis, eller annen høykarbomat eller drikke. Holder meg vanligvis under 25 karber pr dag og antar jeg er i ketose mesteparten av tiden, men ser ikke vits i å måle.
Ser at salat-lunchen min inneholder vel mye karber, men det er jo sunt. Kanskje jeg burde bytte den ut med fisk/kylling og LITT grønt?
Ellers hva gjør jeg feil, bortsett fra å kose meg med noen lite-pils i helgen?
Noen som har synspunkter på dette?

|