Sv: Junistarternes veietråd (2011)
Opprinnelig lagt inn av Basics, her.
Ukedager:
Frokost 2 ss yoghurt naturell og 1 ss lavkarbo musli (nøtter og frø) Lunch en stor bolle salat med agurk, litt tomat, kikerter, oliven, skinke og noe ost, dressing, vann til drikke.
Middag: Div oppskrifer fra Lavkarbo, fisk, kylling eller kjøttdeig og litt grønt. Helt vanlige porsjoner, altså uten gulrot, potet og alt det der. Vann.
Kveld/mellommåltid, et lavkarboknekkebrød med smør, evt. gulost, eller en neve mandler/nøtter. Eller en Fedon-bar men jeg ser den har for mye karbo, så den slutter jeg med. Vann, te, Fun-light og Pepsi Max til drikke.
Helg:
Brunch 2 stekte egg og bacon, en tomat, te.
Middag og kvelds som ellers, men i tillegg blir det noe øl og vin for kos. Kanskje litt ost (uten kjeksen!), nøtter eller baconcrisp.
Det blir altså lite protein, ca 50 g de dager jeg har registrert på diett.no, og hvor jeg ikke spiser egg, så jeg ligger ikke for høyt her.
I tillegg trener jeg mye, går 2 timer til jobb nesten hver dag, og trener spinning 2-3 ganger pr. uke, tidvis mer.
Da lurer jeg på hva jeg gjør feil siden vekta ikke går nedover bortsett fra de 2-3 kilo jeg gikk ned helt i starten i mai?
Jeg rører ikke potet, ris, pasta, brød, sukker, kaker, godis, eller annen høykarbomat eller drikke. Holder meg vanligvis under 25 karber pr dag og antar jeg er i ketose mesteparten av tiden, men ser ikke vits i å måle.
Ser at salat-lunchen min inneholder vel mye karber, men det er jo sunt. Kanskje jeg burde bytte den ut med fisk/kylling og LITT grønt?
Ellers hva gjør jeg feil, bortsett fra å kose meg med noen lite-pils i helgen?
Noen som har synspunkter på dette?
Hvis planen er å være i ketose, bør du unngå yoghurt, kikerter, øl og være litt forsiktig med nøtter. Hvis du går ut og inn av ketose hele tiden, vil vekta sprette opp og ned - du tar hele tiden på og av vannkiloene. Kanskje du bør bestemme deg for en kostholdsfilosofi og holde deg til den - enten velge å være i ketose, og da droppe de tingene som gjør at du faller ut, eller velge mer generell lavkarbo og legge deg feks på 50g karb (eller noe annet som passer deg bedre) om dagen.
Ellers syns jeg det ser ut som både veldig lite mat og spesielt veldig lite fett. Man skal ikke sulte på dette kostholdet, og rikelig med fett er helt nødvendig for å få i gang fettforbrenningen. Hvis kroppen ikke får nok fett (helst 75% av energiinntaket) tror den det er hungersnød og holder ekstra hardt på det fettet den har
Ønsker deg masse lykke til!
|