Sv: Klær og kropp
Hei, jeg vil gjerne konsultere Ethereal og andre flinke folk med et relatert spørsmål. 
Jeg har VELDIG tjukt hår, og har hatt en eller annen form for bob de siste årene, typ kort i nakken og ca hake-lengde eller mer foran. Det er veldig "trygt", men selv når det tynnes ut og klippes opp masse, synes jeg fortsatt at jeg drukner i hår... og jeg drømmer om en ultrakort pixie-cut eller lignende.
Det som får meg til å nøle er at jeg ikke har en sånn fin definert hals/underhake-ting. Jeg har ikke dobbelthake, men får litt komplekser for profilen min. Litt sånn som dette, kanskje:

Ellers ser ikke selve ansiktet mitt overvektig ut. Klarer ikke helt å bedømme ansiktsformen min, men jeg tror det er litt ovalt rundt, dog med smalere hake/kjeve enn panne. Rimelig myke ansiktstrekk, og en frisør har hevdet at jeg har høye kinnbein, selv om jeg trodde det bare var bollekinn. I tillegg bruker jeg tildels dramatisk store briller med solid innfatning.
Så øh... noen som har sterke meninger om hvorvidt det går an å rocke kjempekort hår med sånn hals? Jeg er ikke fremmed for å ha det kort, hadde et par episoder med barbert hode i tenårene - men nå er jo fasong og stil endret litt, så jeg er skrekkelig usikker, hehe.
|