Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-11, 21:13   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Endelig en skikkelig pizza uten egg, bismaker og svampekonsistens!

Hei hei.

For første gang på lavkarbo har jeg ENDELIG funnet en pizza jeg faktisk mener er en FULLverdig erstatter for høykarbo pizza.

ALLE bunnene jeg har prøvd smaker egg, er svampete, har bismaker eller blir kvalmenes etter noen få biter. Har funnet ut at det ikke er noe særlig med egg,ost og masse krydder i bunnen altså

Det er seff pizzabunnen fra lavkarbohuset jeg har prøvd, oooh hellige moses å god den var, men det er jo fyllet som virkelig er pizza, so here it goes:

Pizzasaus:
1 boks hakka tomat med hvitløk, 3 ts tomatpure, løkpulver, salt, pepper, litt sitronsaft og 3-4 dråper stevia søtning.

Tok tomatene oppi en sil og fjerna det meste av vesken, så kjørte jeg den heelt glatt i stavmiksert. Rørte inn det andre, og så det viktige; Småkok denne i ca 25-30 minutter, så avkjøler du den. HEEELT nydelig pizzasaus!!!

Fyll:
Tacokrydra kjøttdeig. Dette er jo bare å hakke opp, tilsette egenlagt tacokrydder og stek. Viktig at det stekes ganske så lenge så all vesken blir borte. Ikke noe særlig med for mye veske.

Marinert biffkjøtt. Fant en biffmarinade på rema1000 med 3 kh pr servering. 1 servering var 30 gram. Tok 50 gram med denne marinaden og marinerte 150 gram med biffkjøtt. Det var perfekt mengde.

Løk i halve ringer, revet ost og litt basilikum!


Dette her er også ganske viktig for at pizza skal bli snadder:

Du tar først å rører på pizzasausen på bunnen. Så tar du OSTEN og strør over hele bunnen. Ta så kjøttdeigen. (Ikke ta på FOR mye). Så litt biffkjøtt og til slutt løken!!

Jeg brukte som sagt lavkarbohuset sin pizzabunn, og det ble perfekt å steke denne på 200 grader i 25 minutt selv om det står 30 i oppskrifta.

NAM NAM NAM!! Denne ble KNALLGOD, anbefales på det STERKESTE!!!

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat