Sv: Nitrist fra Olympiatoppen!
Neinei. Jeg er enig i det. "Alltid blitt sagt". Flåsete av meg. Men lavkarbo passer faktisk ikke for alle. Det er noen som ikke går ned i vekt av det fx, det er noen som blir dårlig av det, det er noen som mister all energi og ikke får den tilbake. Osv. Ekstremtilfeller alle veier. Sånn er det med alt. Her inne er det samlet en god del mennesker som det funker for. Jeg har ingen kilder å vise til, så ikke spør. Alt er lagret i hodet mitt som små fragmenter etterhvert som jeg har lest det.
Jeg tror det er litt sånn at det er parallelle retninger innen matfilosofi. Flere ting kan funke - det finnes ikke EN sannhet. Ergo vil det som står i den artikkelen være riktig for dem som tror på det. Men det er ikke en kritikk mot lavkarbo. Og det er det jeg ofte leser her inne; er det noe(n) som ikke hyller lavkarbo, så er et en uuttalt kritikk mot dem som velger den måten å leve på.
Jeg er den første til å si at jeg ikke kan nok. Jeg vet altfor lite. Jeg lever heller ikke på streng lavkarbodiett der jeg teller antall karbohydrater jeg får i meg. Og hva andre velger å spise bryr meg sånn omtrent midt på ryggen.
|