Sv: Treningsdrikke?
Vel den forskningen jeg har sett sier ganske klart og tydelig at å innta karbohydrater OG proteiner i et relativt kort vindu etter at treninga er overstått vil være i veldig stor hjelp i restitusjonen Så da sier den sunne fornuften min meg at det er lurt å spise (eller drikke) noe hvertfall proteinrikt er sunn fornuft. Karbohydratene er jo da for å fylle opp glykogenlagrene, som dere sier, noe de som spiser ketogent selvfølgelig ikke trenger tenke på. Men proteinene har vel da ( i tillegg til å hjelpe til med å fylle glykogenlagrene som ketosefolk ikke trenger tenke på) som jobb å reparere muskelvevet, aka proteinsyntese.
Nei, det er kanskje ikke SÅ mange her inne som trener kjempeseriøst, men det betyr vel ikke at man bare kan drite i å hjelpe kroppen til å få mest mulig ut av treninga, både under og etterpå?
Sier ikke at man skal trøkke i seg noe med en gang, dersom det byr en i mot, men hvis man klarer det så har det helt klart positiv virkning. Selv blir jeg syk hvis ikke jeg får i meg noe mat fort etter treninga. Det er kanskje immunforsvaret som tar seg en hvil eller noe i vente på å få næringen den trenger etter å ha blitt kjørt hardt? Ikke vet jeg. Har hvertfall flere ganger blitt i veldig dårlig form hvis det har gått for lenge mellom trening og mat. Det betyr IKKE at jeg mener dette stemmer for alle, men vil fortsatt si at det generelle rådet fortsatt bør være at det er lurt å få i seg NOE fort etter trening