Sv: Vanskelig start!
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Stjel i vei! Jeg er rett og slett litt hekta på denne nå for tida 
Hva har du i frokostblandingen din/på brødet? Spiser du nok fett bør du få en bedre metthetsfølelse. Majones og salami, røykalaks og eggerøre (sammen med brødet), makrell i tomat og majones osv...
Tenk på å spise mye ren mat, kjøtt, fisk, fugl, salater, tomater, paprika, og mye grønnsaker (blomkål, broccoli, sopp, asparges), fløteskvett i stekesjyen, bearnaisesaus til biffen og grønnsakene, ren torsk med bacon, smør og grønnsaker osv. Tenker du mye på at du forsaker mat ved og spise sånn, blir det vanskeligere, er fokus mer på at "jeg har det litt tøft for tiden, best at jeg prøver og spise så ren og sunn mat som mulig" blir kanskje den mentale og fysiske belastningen på den tøffe tiden LITT lettere?
Av og til tenker jeg at om jeg bare kunne vært hjemme hos deg en mnd og disket opp lavkarbomåltider hver eneste dag ville du ikke betenkt deg med å fortsette kostholdet i det hele tatt - og du ville ikke savnet pasta i særlig grad (TROR jeg da )
Fortsett og spør om råd, tips - sjekk ut oppskriftsforumet, www.lenabeatrice.net sine sider (masse oppskrifter med bilder!) og du, ta EN dag av gangen 
Wow - takk for supre svar, dere!
Hehe, ja det hadde jo svært supert hvis du kunne ha vært her i en måned - hadde ikke sagt nei takk til det! 
Noe av det "vanskelige" er nok at det tar tid å finne ut av ting, og at det er mye å sette seg inn i, mange ekstra turer til butikken osv. Og det henger kanskje sammen med at jeg generelt har følt meg dårlig i det siste, med søvnproblemer og det som er.. Så hvis jeg hadde fått maten kjøpt eller servert, hadde jeg nok ikke savnet pasta nei. Får jo maten levert fra SDS, men som sagt synes jeg at den er lite mettende...
I frokostblandingen bruker jeg en halv del fløte som anbefalt (regner med det er kremfløte de mener?) og vann, samt litt jordbærsyltetøy (Spis deg slank sin variant.) Til brødskivene bruker jeg gjerne egg og bacon eller omelett i helgene. Til hverdags blir det kokt skinke, baconost, Snøfrisk, Babybel, hvitost eller jordbærsyltetøy (lavkarbo).
Er ikke sånn kjempeglad i fett, så jeg kunne sikkert brukt mer av det ja... bruker ikke majones eller smør på brødskiva.
Var inne på LenaBeatrice sin side, kjempebra! Liker også bloggen lavkarboliv.blogg.no
Nephilia: tusen takk for gode tips om lakris-drops! skal sjekkes ut.
|