Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-11, 21:30   #15
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Sønnen vår på snart 4 år biter.....

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Ifølge norsk lov har en ikke lov til å gi barnet et lite klaps engang. Hvordan ser dere på å bite barnet med tanken på norsk lov?
(Jeg har ikke barn, og spør ikke for å rakke ned men fordi jeg selv ikke vet hvor jeg vil stå om jeg er så heldig at jeg får barn og jeg kommer i den situasjonen)

Helt ærlig, så finner jeg loven alt for firkantet.
Jeg vet at min måte å løse et biteproblem for tjue år siden ikke er det ultimate, men enkelte barn slutter ikke med f.eks. biting før de skjønner hva som er konsekvensen av oppførselen sin. Et lite klyp med tennene 1 gang, løste problemet forever and ever, og gutten ble ikke skadet i det hele tatt. Det ble ikke merke en gang, men hans oppførsel førte til gjentatte legevaktbesøk for ofrene for hans uhemmede biting.