Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 02:32   #1
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Bali kyllinggryte

Nok til 3-4 porsjoner:
4 kyllingfiléter (eller ca 5-600g kylling)
1 løk
1 paprika
2 store bokser kokosmelk (helst den fete du finner i innvandrerbutikker)
Gjerne litt baconfett (jeg sparer på baconfettet fra steking og bruker det i sauser og supper)
Noen cm fersk ingefær , raspet.
1 ss karri
Salt og pepper
Noen fedd hvitløk (alt etter hvor glad du er i det. Jeg er veldig glad i det og brukte 6 fedd)
2 ts chilipasta (sambal oelek)
eventuelt noen spiseskjeer Cocosa Extra Virgin når gryten/suppen er ferdig kokt. La smelte og rør godt.
eventuelt noen sesamfrø som drysses over skålen

Stek kylling (jeg steker det i ildfast form mens jeg lager resten) og finhakket løk. Kutt opp kylling og finhakk paprika. Bland alt (bortsett fra kylling og eventuelt Cocosa/sesamfrø) sammen i en gryte og kok opp. Eventuelt vann i hvis du vil ha den tynnere. Tilsett kylling i biter i slutten av koketiden. Rør inn cocosa når det er ferdig kokt. Servér med sesamfrø som kan drysses over skålen.

Jeg liker godt rå løk, så jeg stekte bare halvparten av løken og halvparten av paprikaen. Kjente ikke noe til at løken var rå. Men så hadde jeg veldig små biter av både løk og paprika. Har en grønnsakskutter som er fiiin til slikt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:

Sist redigert av Supera : 23-08-11 kl 02:37.
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat