Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 09:09   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Egnet trening for dårlige knær

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Anbefaler ikke ellipsemaskin for noen med dårlige knær.. Ser skånsomt ut, men er ikke det hvis du bruker den mye. Jeg har ikke dårlige knær, men får vondt i knærne etter et par uker med litt ellipse hver dag. Men litt innimellom går sikkert bra Og bedre enn tredemølle osv er det 100% sikkert.

Det kommer også litt an på maskinen! De med "pedalene" på hver side av drivverket kan gi smerter fordi man får en litt rar stilling på beina. De med pedalene ved siden av hverandre er mer skånsomme!
Både idrettslegen, fysio, treningsveileder og manuell terapeuten anbefalte meg ellipsemaskinen da jeg trente på Friskvernklinikken og det er den eneste form for trening knærne mine har tålt på 30 år!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat