Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 13:23   #13
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?

Skrev dette i går, men i det jeg skulle poste mistet vi nettilgangen...den kom ikke tilbake før i dag. Hadde heldigvis kopiert det jeg skrev så her er det:

Tok ikke syltetøy, men spiste en potet...sovnet gjorde jeg og da jeg våknet litt for tidlig sovnet jeg igjen...noe jeg vanligvis ikke gjør uten å ha fått i meg kh igjen.....

Men, det er naturligvis for tidlig å si om det var poteten eller det at jeg var utslitt som gjorde til at jeg sov....men jeg følte meg roligere. Eneste er at magen ble litt løs..(Måtte på do både i går kveld og i dag morges)......kan naturligvis være noe annet som forårsaket det, men jeg har alltid reagert sterkt på poteter....

Skal fortsette med poteten min så får vi se om den fikser "biffen".........

Jeg er i PMS delux for øyeblikket (I går var det så ille at jeg trodde jeg skulle dø av sorg, før jeg oppdaget denne tråden og øynet håp)
I dag hadde jeg mot til å åpne alle regningene mine og betale de mest pressernde... Håper det fortsetter slik.

Men tilbake til det egentlige spørsmålet til TS....Jeg bruker ikke andre søtningsstoffer enn Stevia om jeg kan unngå det....så hos meg er det i alle fall ikke søtstoffer som gjør meg deprimert.....
Tidligere, under mitt høykarboliv, måtte jeg spise mørk sjokolade for å få opp humøret igjen...det var ofte så galt at mine barnebarn hentet sjokoladeboksen og matet meg for at "Besta skulle bli glad igjen" når tårene rant....

Jeg spiser av og til 70% og litt andre mørke Freiasjokolader for å kose meg om dagene, mest når jeg går på kafé og ikke kan spise kakene deres, men også alene hjemme. Jeg merker at humøret svinger mer de dagene jeg gjør dette enn de dagene jeg spiser kun lavkarbo....Men jeg mener det er helt naturlig å reagere slik på karbohydrater selv om det føles sterkt til tider....For meg er det i allefall bedre enn å være lav i humøret pga. all lavkarbomaten..
Jeg syns også å ha merket at de dagene jeg spiser kjøtt er jeg lavere i humøret enn de dagene jeg ikke spiser kjøtt....merkelige saker, men kan sikkert være tilfeldigheter ute å gå her som i andre saker......

Sov godt i natt også til tross for at min venn nå endelig har sagt farvel....

Sist redigert av Bestemamma : 23-08-11 kl 14:48.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat