Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 14:50   #7
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Ketolysestix for 100. gang

Vet du, det beste er egentlig å ikke henge seg så mye opp i de stixene. Hvis du teller kh og sørger for at du spiser med riktig fordeling, spiser når du er sulten og stopper når du er mett, så vet du jo at du gjør det riktige.
Stixene sier bare noe om det som skjer i urinen din, ikke noe om hva som skjer i kroppen din. Man kan faktisk godt være i ketose uten å ha utslag på stix, hvis kroppen bruker opp alle ketonene til energi kommer det ikke noe i urinen. For en del er det faktisk slik at kroppen blir flinkere til å nyttegjøre seg ketoner etter hvert, og da kan det hende det ikke lenger blir noe utslag.

Tror nok vi alle var litt opphengte i stixene i begynnelsen, da testet feks. jeg hver eneste dag, nå tester jeg i grunnen aldri lenger. Jeg vet veldig godt hvordan jeg må spise for at dette skal fungere, gjør det jeg skal, kjenner på at kroppen min har det bra, og ser vektnedgangen som kommer
Så ikke stress deg mer opp over de derre stixene du, bare gjør det du vet du skal, det er nå mitt råd!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat