Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 16:10   #21
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Utrolig interessant tråd! Jeg ville bare dele min erfaring med imovane, som er vanlig og få når man ikke får sove.
Imovane har en slik effekt på meg at jeg blir nesten "gal". Paranoid og urolig, i så sterk grad at jeg kan finne meg selv sitte og gråte i en krok på gulvet over hvor grusomt mitt er...

Dette er nå 4 år siden, og jeg fant det ut da jeg i all mi fortvilelse ringte min beste venninne for å få hjelp. Jeg leste da pakningsvedlegget på denne uskyldige innsovningstabletten - og ble sjokkert...

DA forstå jeg hvorfor min allerede kraftige depresjon for 16 år siden forverret seg til skikkelige syke fantasier i hodet mitt (ufoer kunne komme inn vinduet og hente meg... herregud - jeg leste jo Gry J Jarlums bok Du er jeg den gangen og ble helt ødelagt.)

Så sliter du allerede med angst og depresjon, og bruker imovane jevnlig/innimellom er det verdt et forsøk og kutte det ut en periode for å se om man ser litt lysere på livet... jeg ble livredd av hvordan kjemien i hjernen min endret seg - og skal ALDRI spise en eneste imovane ever again!

Nei, Imovane har jeg ikke prøvd, men vet at min mor fikk den i en periode for flere år siden...hun har nok alltid hatt noe av den samme problematikken som meg (utenom fedmen) så jeg vet hva jeg skal unngå.....
Jeg har for litt siden skaffet meg innsovningstablettene Zopiclon. Tar dem bare når jeg skal ut å reise og vet at jeg MÅ sove..... De gir meg ingen problemer, men blir litt yr av dem.....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat