Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 23:00   #39
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av dreams, her.

Hei Dollsine og beklager seint svar!

Sånn kort fortalt så spiser jeg ikke noe mere fett enn det som er i maten, så om jeg spiser kjøttdeig får jeg kun i meg det fettet som er i den, samme med laks osv, men jeg tar innimellom et par ts lettrømme til. Jeg bikker vel 1000kcal og noen dager godt over det, men med trening og med den vekta jeg har havner jeg nesten på 0kcal etter trening, jeg kan ikke skjønne at dette skal være riktig, men kcal har vel ingen betydning da kanskje.

Jeg vet ikke om jeg skal eller kan gi deg noen råd, selv merker jeg at jeg er så lei, så utrolig lei av å aldri lykkes. Men jeg vet det er mange her inne med skikkelig god peiling så det finnes veldig mange tips og råd å finne her inne.

Masse lykke til!

Hei Dreams! Jeg stusser på at du ligger på så lite som 1000 kcal/dag. Det er godt under anbefalt grense på 1300 som minimum (har sett det flere steder, husker ikke hvor). Poenget med lavkarbo er å fjerne kh og noe må de erstattes med, som oftest fett. Hvis du ikke spiser mer fett enn det du får i maten så er du på sultekur spør du meg. Og når du er på sultekur så sparer kroppen på det du har i deg, og du går ikke ned i vekt.

Jeg er en voksen dame, nærmer meg alderen da forbrenning og mer til stopper opp, og har funnet ut at jeg må passe meg for både kh, fett og proteiner. Altså balansen må være korrekt: 5% kh, 20% protein og resten fett. I praksis ikke over 15 g kh/dag, maks 75 g protein pr dag. Med dette ligger jeg på ca 1500 kcal/dag. Og det fungerer godt. Noe skjer i kroppen i alle fall.

  Svar med sitat