Sv: Stress.com
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Jeg kan anbefale et yoga- og meditasjonskurs, altså velg et som fokuserer på avslapningsbiten. Mye fordi dette med yogapusten er viktig å få lært seg skikkelig da dette jo er hovedpoenget med yogaen. Jeg tok selv et slikt kurs i helgen hvorav omtrent 50% av tiden ble brukt til opmmerksomhetsmeditasjon. Det er nok den beste investeringen jeg har gjort for den stressede kroppen min i det siste. Ellers kan du jo teste ut denne boken. Det følger med en CD som bl.a. har en 15 minutters sekvens med oppmerkspmhetsmeditasjon. Jeg har hatt den i flere år, men brukte den bare en kort periode. Nå skal jeg gjøre alvor av mine ambisjoner om å lære meg god stressmestring og har tatt den frem igjen.
Jeg har kjempelyst til å ta meditasjonskurs, men finner ingen info om det. Skal se litt mer, og finner jeg kurs her i traktene så har jeg kjempelyst til å prøve det ut 
Forøvrig så har jeg prøvd ut trening før kvelden og synes det funker. Samtidig har jeg fått eliminert en stresskilde, selv om det er nok av stresskilder rundt omkring 
|